Suomalaiset valitsivat Kokkikartanon vastuullisimpien brändien joukkoon
Kokkikartanon periaatteet ja vastuulliset toimintatavat ovat jääneet ihmisten mieliin.
Kokkikartano sijoittui 20 vastuullisimman brändin joukkoon Sustainable Brand Index 2023 -tutkimuksessa, joka mittaa kuluttajien mielikuvia tuotemerkkien kestävästä kehityksestä. Yli 200 brändin joukosta Kokkikartano sijoittui 17. sijalle.
— Meillä on pitkään tehty asioita avoimesti ja läpinäkyvästi muun muassa kertomalla rehellisesti tuotteiden raaka-aineet ja reseptit. Sijoittuminen 17. sijalle on hyvä etenkin, kun emme ole varsinaista vastuullisuusohjelmaa julkaisseet vaan ainoastaan tehneet pitkäjänteistä työtä omien periaatteidemme mukaisesti, siis vastuullisesti, kertoo Kokkikartanon tuoteryhmä- ja brändipäällikkö Sanna Heikfolk.
Kärkisijan koko listauksessa kuten myös ruoka-kategoriassa otti Valio, joka on Kokkikartanon pitkäaikainen yhteistyökumppani ja raaka-aineiden toimittaja. Kokkikartano valikoitui mukaan tutkimukseen tänä vuonna ensimmäistä kertaa ja sijoittuikin heti hienosti listan kärkipäähän.
Lue lisää Kokkikartanon vastuullisuusteoista täältä.
Sustainable Brand Index on Euroopan suurin riippumaton kestävän kehityksen bränditutkimus. Se suoritetaan kahdeksassa maassa eri puolilla Eurooppaa. Suomessa tutkimusta on tehty vuodesta 2013 lähtien. Tänä vuonna haastateltiin 12 000 kuluttajaa liittyen 228 brändiin.